söndag 28 februari 2021

Pb på aborre


Abborre 1010g 41cm

Jag Shultz och Agaton prövade lyckan i en liten skogssjö eftersom
Isarna börjar bli dåliga och isen säkrare i en sån sjö. 
Tanken var att pimpla och ismeta samtidigt för att ge optimala odds på våran sida. 
Redan när vi satt ut 4 spö med löja och skulle börja pimpla nappade den stora aborren på en löja. 
Någon stund senare drog Shultz en liten gädda.
Sedan ropar anton luns!
Han lurade upp en runt 7,5hg.
Många tusenbröder blev det i jakten på en kilosaborre innan anton får en fin till runt 6 hg. 
Mellan 11-14 har shultz dragit 5 gäddor och missat lika många.
Innan han ger sig av för travet. 
Jag och Agaton letar vidare och jag får in ett fint eko på skärmen. 
Den stiger som en raket och slukar min balans i ett nafs. 
En väldans massa svordommar haglar ifrån munnen. 
Men ekot är kvar och jag tar blixtsnabbt fram ett annat spö och serverar en ny balans. 
Det kommer ett eko till och det visar sig vara en aborre på 570g.
Så nu har jag bytt lina på det spöt till lunsasäkrad 😅
Summerar en lyckad expedition ut i urskogen med nytt pb och fina fiskar. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar