tisdag 11 oktober 2022

Ensamtur på viken







Suget var för stort för fiske, trots en halvdan väderprognos bestämde jag mig för att åka ut tidigt på söndag morgon o pröva lyckan på viken.

Första stället gav ingen fisk på cirka en timme.
Men då jag började tappa självförtroendet och flackade med blicken mer och mer ut över vidderna, såg jag till min glädje lite mås som flaxade i fjärran.
Jag bytte plats till måsstället och väl där nappade det på direkt. Ett stort område som höll fisk och mestadels små.
På 15 fisk hade jag väl en som gick att filea så dom fick gå tillbaka.
Jag låg där till lunch innan nappet började avta och vinden piskade på allt för mkt.
Jag styrde skutan mot stället där vi fick kilos förra helgen. Då vinden förmodligen inte skulle va lika elak där.
Väl där så var löjorna på plats. Men fisket var segt.
Hugg i perioder med 2-4st småabborrar varje halvtimme innan det kliver på 2st runt 5hg på 34cm.
Därefter utforskade jag nya läställen men det gav inget.
Så vid 16 tiden styrde jag hemmåt glad ihågen ändå för nappet var ju okej, dock lite små så allt fick gå tillbaka 😁


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar