torsdag 17 augusti 2023

Bockpremiär

Satt ute hos Rickard i brännebrona på premiären.
På morgonen skymtades 6 bockar varav 1 var riktigt bra.
Men då klövern var så hög och det var 3 bockar inne samtidigt när jag lockade så kom jag inte till skott.

På kvällen var planen att lokalisera den stora.
Han kom efter 10min ifrån grannmarken.
Men eftersom jag nu satt på backen så var gräset återigen förhögt och han kom rakt emot mig.
Så helt plötsligt får han spelet och springer 5m vid sidan av mig. Å jag kunde inget göra för om jag rörde mig så skulle han se mig.
Men det gjorde han ändå och drog åt grannmarken igen.
Då var planen att sitta i det tornet jag satt imorses.
Men då gick det 2 jägare med hund på andra sidan diket.
Så dom hade nog skjutit en bock.
Då fanns det bara pilacarlatornet kvar.
Strax innan 21 ser jag en bättre bock på långt håll.
Jag lockar och han kommer som ett skott.
Men han kommer vid sidan och går upp i vind bakom mig inne i skogen.
Då kollar jag frammåt.
Där står den minsta bocken jag sett på 40-50m
Han står å funderar på livet i säkert 10min och ingen storbock kommer ut.
Här är gräset lägre så jag har hela bogen fri.
Skåttet går och han tecknar bra innan han hoppar in i skogen.
Det gick bra och 10 meter in låg han 😁👌


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar