onsdag 25 december 2019

Storlax pb och båtrekord!

10,3kg 92cm

5.7kg 76cm
10.3kg 92cm

Jag Matte o sjögren var ute o körde ena repa kring brommö. 
Efter 20min löser ena riggspöt ut. 
Det tar en stund innan linan sträcker upp och rullen börjar yla! 
Matte har enligt stickdragningen äran att greppa staangen. 
Den är tung säger Matte. 
Efter en rejält spännande fight på omkring 15-20min,  med tokrusningar, luftsprång och krumbukter inne vid båten och vid sidan så skopar jag äntligen i fetlaxen i håven.
Jaaaaaa! 
Vi anade redan i vattnet att den var över 10 kg. 
Men i båten ser den fan ändå större ut. 
Vi tar fram vågen direkt. Och den pendlar ialafall över 10kg. Det kan vi se 😊
Efter det går det tröögt. Jag och johan får veva in var sin förliten öring. 
Runt kl 14 så ylar det till i andra riggspöt nere på 33 fot och en liten dodger på. Matte får äran att veva igen. Men denna gång går det betydligt smidigare. 
Laxen var 76cm och 5.7 kg. 
Efter det var dett stendött fram till dagen var slut. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar