söndag 4 juni 2023

Han sopade banan

Rickard, jari och jag var ute på ett ”förmiddagspass”
Då det skulle blåsa opp på eftermiddagen.
Vi sjösatte vid niotiden och åkte ut mot första spoten.
Rickard fick en liten snipa efter någon minut och vi fiskade på ett tag men inget mer händer.
Vi byter ställe och Rickard snaskar på en gädda runt 70cm omgående.
Jag kontrar med en gädda på kanske 75cm strax därpå.
Vi byter grynna och den visar sig vara tom.
Vi prövar en ny grynna och jag hade ett napp och en metersfisk med jiggen i munnen precis jämter båten. Men den lyckas smita.
Vi provar nästa grynna, också tom…
Då kär vi en vik istället.
Rickard får som vanligt ett par fiskar även jari drar någon liten cykelpump.
Vi byter till nästa sida viken.
Det är nu utklassingen börjar.
Rickard tar en 80 fisk.
Byter grynna, han tar en 85a.
Byter grynna,han tar en 91a
Byter grynna, han tar en 70 fisk
Byter grynna, han tar en 102a dagens största.
Jag o jari hade nått pet eller gick i ”sten” därimellan.
Men vi lyckades inte kroka några…
Jo jari fick en cykelpump också.
Men Rikard fick 10st och jari 2 jag 1.
Total utklassning idag.
Å just det ja! Vi gav upp 19:30 så det var en lång förmiddagstur.
Men kul o se att det fanns gädda ändå 😅

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar