lördag 13 juli 2024

Skagern












Var ute på skagern själv då grabbarna var på Vättern.
Började vid 14 tiden och det blev ett riktigt gösrace, nappade hejdlöst så jag hade fullt sjå å få i spöna igen. svänga, båten och bonka fisk 😅
Tog nog runt 2 timmar så hade jag 4 godkända gösar.
Då blev det värdens måsadyk.
Sprutade med nors i ytan som aborrarna jagade upp.
Som tur var hade jag med jiggspöt.
Så jag tog upp trottingspöna och började jigga. Det var inte så svårt 10 aborrar tog inte ens en halvtimme.
Nu var jag tvungen å hinna äta innan jag försökte få en stor gös.
I med trollingspöna igen och hade inte fått i alla spön innan det var 2 gösar på igen.
Sen kom det en lite bättre gädda och tjorva tet innan det bleka av framåt 21 tiden och fisket tvärdog.
Men en kul å hektisk dag på skagern. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar